Spiga

Welcome!

OnePlusYou Quizzes and Widgets

Uh-oh Mr PM..

Ex PM Dr Mahathir Mohd today gave his address to a gathering of bloggers, writers, journalists and professionals at the Perdana Leadership Foundation, organised by Majlis Prihatin Malaysia (PRIMA).

HarakahDaily has his full address in BM. My view? Very interesting.

Here's a little peek.
-----


Mahathir gesa orang Melayu tolak kepimpinan Abdullah

Wan Nordin Wan Yaacob
Wed | Aug 15, 07 | 03:34:54 PM
HarakahDaily

KUALA LUMPUR, 15 Ogos (Hrkh) - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menyeru orang Melayu tidak lagi memberi sokongan kepada kepimpinan negara hari ini yang disifatkan telah banyak melakukan kerosakan dan yang membiarkan amalan rasuah berleluasa mutakhir ini.

Beliau berkata demikian dalam syarahannya dalam program anjuran Majlis ImagePrihatin Malaysia (PRIMA) di Yayasan Kepimpinan Perdana, Putrajaya hari ini.

"Orang Melayu dia undi Umno tanpa sebab, kalau letak tongkol kayu pun sebagai calon Umno, mereka akan pangkah dan Umno akan menang. Berbeza dengan orang Cina orang Cina ada perkiraan untuk menyokong mana-mana parti," katanya sinis.

"Orang Cina dia buat penilaian, tak semesti ahli MCA akan undi MCA dan tidak semestinya ahli DAP akan undi DAP, begitu juga Gerakan. Itu sebab kita tengok macam di Pulau Pinang, ada kalanya MCA memang, ada kalanya DAP menang dan ada kalanya Gerakan menang kerana orang Cina akan menilai undi untuk agenda mereka," katanya.


(continued here)
Uh-oh~

2 people said this sucked:

  JC Yee

Wednesday, August 15, 2007 2:07:00 pm

Anda tidak dibenarkan melihat ruangan ini.
Anda perlu mendaftar dahulu. =(

  HK

Wednesday, August 15, 2007 5:37:00 pm

woops, probably they relocated the link. Updated the link already. Sorry!